11 juuni 2020

"Žorik - vabana ja väärikalt loojangule vastu"

Keegi meist pole igavene ja see käib ka Kalamaja kuulsaima koera Žoriku kohta. Päevas korra käin ta meeliskohad läbi ja jälgin seisundit. Seni olen lasknud tal vabalt olla ja pole sekkunud. 

Mäletatavasti pidasin plaani ta juba mõnda aega tagasi tallu viia, aga kohalikud eesotsas Aleksandriga olid väga selle vastu. Leppisime kokku, et kohalik kogukond on ise hoolsam ja ajab ta sõiduteelt ära. Toitmine ja hooldamine sinna otsa. Seda on Kalamaja inimesed ka tublilt teinud.

Viimastel päevadel on tulnud iseäranis palju teateid. Eile õhtul näiteks väideti, et ta "krambitab ja vahutab". Kontrollisin ja ei vahutanud. Paar tundi tagasi anti aga teada, et Žorik-poiss on surnud. Ei olnud ta ühti, aga selge on see, et tänavune suvi jääb sümboli staatusesse tõusnud koerale ilmseks viimaseks.




Minu peas on küpsenud plaan, mida seni ainult Tallinna loomade varjupaigaga arutanud olen. Nüüd räägin ka teile. Las ta tatsab kuniks jõud raugeb ja alles siis sekkume. Teda kinni püüda oleks praegu juba imelihtne, aga me ei tee seda. Aleksander püüdis seda eile ka kalapilguga MUPO-ametnikule selgitada, aga see oskas vaid papagoi kombel koerte- ja kasside pidamiseeskirja sätteid ette vuristada. 




Kui Žorik enam üldse ei liigu, siis võtan ta kaasa. Ise loodan, et tema maine tee lõppeb sama loomulikult nagu see algaski - vabana, uhkena, omapäi, iseseisvalt ja ikka Kalamajas. Hulkuva koerana nii pikki aastaid tabamatuna ja vabana elus püsida on ikka klass omaette.

 Ja nüüd plaani juurde. Kui õige aeg käes, siis algataksin Loomapäästegrupi egiidi all korjanduse ühe soliidse koerakuju tellimiseks. Tallinna linnavalitsus ilmselt leiaks sellele ka väärika kohakese Kalamajas ning nii oleks see eelkõige kohaliku rahva südametesse pugenud koer jätkuvalt veel väga pikka aega koos meiega.

Jaapanis Shibuya rongijaamas on pronksist kuju koerale, kes ootas 9 aastat ootamatult teise ilma läinud peremeest. Seda lojaalsuse ja truuduse sümbolit käiakse kaemas kauge maa tagant ja isegi ilma teisest otsast. Muide, Hachiko oli ise ka oma mälestusmärgi avamisel kohal. Sõja ajal sai kuju viga, aga jaapanlased pidasid vajalikuks uus täpselt samasse kohta paigaldada. 


Žorik vast oma kuju avamist kahjuks oma silmaga enam ei näe. Talle antud aeg saab enne otsa. Žorikul pole ka nii vägevat ja dramaatilist lugu vastu panna kui Hachikol, aga ometigi sümboliseerib ta Kalamaja boheemlaslikku vaba vaimu, meelsust ja õhkkonda paremini kui keegi teine. Kuidas teile see mõte meeldib? Igatahes olen ma valmis seda asja vedama ja Kalamaja Žoriku fännide, Tallinna linna ning loomasõprade toega võiks see isegi teoks saada.  Kui oled valmis kaasa lööma, siis anna endast märku: heiki@animalrescue.ee 

Ega me kogu aeg ta kõrval olla saa, aga mõistagi andke kohe teada kui koerakese ramm lõplikult otsa on saanud või ta liialt kaua ühel kohal lamab - praegu me paneme "tuima", aga siis reageerime juba väga kiirelt. Mina tänan! 

Pärast olevat fotot on sama jutt ka vene keeles. 

Hachikole pühendatud mälestumärk Shibuya rongijaamas


"Жорик- свободно и с достоинством навстречу закату"

Никто из нас не вечен,это относится и к самой знаменитой собаке Каламая Жорику. Раз в день я обхожу его излюбленные места и наблюдаю за его состоянием.
До сих пор оставлял его свободным и не вмешивался.

Как помнится, я уже некоторое время назад имел план отвезти его на хутор, но местные, во главе с Александром, были против этого. Мы договорились, что местное сообщество будет более заботливым и станет сгонять его с проезжей части. А также будут его кормить и ухаживать за ним. Жители Каламая делали это и без того исправно.

В последнее время поступало достаточно много сообщений. Вчера вечером, например, утверждали, что он " бьётся в судорогах и из пасти идёт пена". Я проверил, не было никакой пены. Пару часов назад сообщили, что Жорик умер. Нет, не умер, но совершенно понятно, что это лето станет для собаки, получившей статус символа, последним.

В моей голове созрел план, который до сих пор я обсуждал только с Таллиннским приютом. Теперь расскажу и вам. Пусть он бегает, пока сил хватает,
вмешиваться будем только тогда, когда его силы закончатся. Поймать его сейчас очень просто, но мы не будем этого делать. Александр постарался вчера объяснить это и чиновнику из МУПО с рыбьим взглядом, но он сумел только повторять пункты из Правил содержания кошек и собак,как попугай.


Когда Жорик уже не сможет двигаться,заберу его с собой. Я надеюсь, что в конце пути он останется таким же,как в начале- свободным,гордым, самостоятельным, независимым и в Каламая. Это особое искусство- столько долгих лет выживать на свободе непойманным.

Теперь о плане. Когда настанет время, я начал бы сбор пожертвований под эгидой Loomapäästegrupр на то, чтобы заказать солидную скульптуру собаки. Горуправа Таллинна, скорее всего, нашла бы ей достойное место в Каламая, и таким образом этот завоевавший любовь местных жителей пёс по- прежнему оставался бы с нами долгое время.

В Японии, на железнодорожной станции Шибуя стоит бронзовая статуя собаки, которая 9 лет ждала своего скоропостижно скончавшегося хозяина. К этому символу преданности приезжают со всего света.Причём, Хачико присутствовала при открытии своего памятника. Во время войны памятник пострадал, но японцы посчитали необходимым установить новый в том же самом месте.

К сожалению, Жорик открытие памятника себе уже не увидит. Его время закончится раньше. История Жорика не настолько драматична,как у Хачико, но он символизирует богемный свободный дух Каламая лучше,чем кто либо иной.
Как вам такая мысль? В общем, я готов заняться этим, и с помощью фанатов Жорика,города Таллинна и друзей животных это вполне может стать реальностью. Если вы хотите присоединиться, дайте о себе знать:heiki@animalrescue.ee

Мы не можем постоянно находиться с ним рядом, но обязательно дайте знать, если собаке станет совсем плохо или если она будет долго лежать на одном месте- сейчас мы просто наблюдаем, но в таком случае среагируем быстро. Я благодарю!