03 oktoober 2018

"Aaaauuuu Võrumaa mustlane! Kas võõrad peavadki su obest söötma jääma?"

Mida teie teeksite kui keegi sulle külla tuleb ja oma lemmiku teile "korraks" hoiule jätab? Koera ja kassiga saaksite vast mingi aeg kuidagi hakkama. Hobusevolask tekitaks aga juba parajat peavalu! Selles pole kahtlustki!

Harjumaa naine on hädas nagu mustlane mädas ja see võrdlus on igati kohane, sest tema majapidamine ühe suksu võrra aasta tagasi just tänu ühele Võrumaa mustlasele suurenes.



"Mu vanamehel on tervis vilets ja ta ei jõua hobust hooldada. Las ta olla lühikest aega sinu juures, ma viin varsti ära", lunis mees.


"Las ta siis olla kui just lühikest aega!"

Seejärel tüüp läks ja kadus. Mõned korrad isegi ilmutas end ja tõi leivapätsid ühes:

"Ega mul seda kuradi kronu vaja olegi! Osta ära - 3000 eurot!"

Uue talve lävel on maanaise mure suur kut maakera:

"Pole mul talle süüa anda ja pole mul ka sihukest maalappi kuhu teda tõsta, kus rohigi peal oleks. Ümberringi puha võõrad maad ja põllud. Maantee ka kohe saja meetri kaugusel ja annaks Jumal, et ta lahti ei pääseks. Ma ei teagi, mida temaga teha?"

Mina tean küll, mida selle vaese "ära visatud" loomaga teha! Kell hakkas käima mustlane, tik-tak, tik-tak ............

"Loojangule vastu kappab üksik hobune, 
kuhu viib küll tema tee
kas tal pole peremeest?"