17 aprill 2021

"Nõpsiku kohtumine MAAILMANABAGA"

Hommik. Pelguranna uulitsal on vaid kaks inimest - mina ja taamalt lähenev nooremapoolsem meessoost tervisesportlane, kes rahulikult sörgib. Ruudi oli juba autos ja sõiduteed ületades panin Nõpsi lühema rihma otsa.

Täna oli Nõps vaikne, sest tavaliselt peab kogu Stromka teadma, millal ta õue läheb või koju saabub. Loll komme ja see klähvimine seab parajad piirangud ning näiteks varahommikusi ja hilisõhtusi minemisi-saabumisi reeglina väldin. Ja jõuame üle tee ning umbes samal hetkel jookseb meist mööda toosama noormees. Nõps teeb hommikuse esimese, veidral kombel ainult ühe haugatuse ja üldse mitte härra peale, aga too ehmatab.

"Pange oma kuradi koer kinni!", käratab ta tigedalt.

Vaatan mina Nõpsi, kes on umbes meeter-poolteistkümnese rihma otsas ning haljasala ületades ca 20-30 sentimeetrit kõnniteest enda valdusesse võtnud.

"Kuhu veel kinni? Kerige kuradile!"

See tõmbas sae korralikult käima.

"Pange oma koer kinni, sest ta ei pea ÜLE kõnnitee lönderdama ja inimesi segama!"

Siis ma saatsin härra Maailmanaba juba valjuhäälselt ja väga korralikult per**e. Nüüd ma harin veidi ka head lugejat - pelgalt "pepu sisse" enam kedagi saata ei tohi, sest see võib solvata heteroseksuaale. Kindlasti lisage juurde ka "mine put*i" ja siis on kõik korras, mida ma seadusekuulekalt pärast lühemat aega kestnud verbaalset lahingut ka tegin.

Tehniliselt ja juriidiliselt soovisin ma härrale "head seksi" ning selles ei tohiks ju ometigi midagi paha olla? Eks ole? Need ajad on loodetavasti jäädavalt möödas, mil igasugu vähemusi julmalt terroriseeriti. Kahjuks on vähemustest saanud psühhoterroristid, kes kogu maailma nüüd enda arusaamiste järgi kujundada üritavad. Ka see pole õige!

On aga paar inimrühma, kellele võib avalikult nii näkku kui hinge sülitada. Ma ei pretendeeri absoluutsele tõele, aga näikse, et suitsetajate ja loomapidajate diskrimineerimisega võib minna just nii kaugele kui igaüks ise tahab. Need inimgrupid on "saast", kellel maamunal kohta ei tohiks olla!

Teinekord märkan põlastavat nägu kui suitsu teen. Sellisel juhul tõstan juba hoiatavalt käe ja palun lähemale mitte tulla, mainides, et ta võib SURRA. Veel põlastavam nägu ja tonnide kaupa gaase taevasse paiskava maasturisse istuva inimese arust olen ma ülbe mats.
Või jalutad koeraga. Ilmtingimata on vaja kellegil kas vingus nägu teha või arvab ta heaks lausa verbaalselt rünnata. 

Meenub lugu siitsamast Stromkalt, mil võhivõõras härra astus ligi ja nõudis seletust miks ma kujutan ette, et siin on ikka õige koht koeraga jalutamiseks? Siis astus minema ja viskas veidi eemal koni rahumeeli otse muruplatsile. Pidasin vajalikuks jobule meenutada heakorraeeskirju ning lugesin sama loengu, mis ta mulle just ette kandis. Käskisin koni üles tõsta, mida ta ei teinud. Lõppu juba teate - Valner on oma arust kuulus ja käitub nagu ülbe mölakas.

Või võtame episoodi, mil veel Pääskülas elasin. Jalutame retriiver Miaga viiekordsest majast mööda, seesamune postkontori kõrval ja mingi provva teeb aknal suitsu.

"Kas sa ikka oma peni tagant sita ka ära korjad?", kraaksatas ta korraga pilk täis põlgust Miat vaadates. 

Saatsin ta sõna-sõnalt persse ja soovitasin konisid mitte aknast välja loopida. Aga mul lõi ikka korralikult "ketrama" ja asi sellega ei piirdunud:

"Hea proua! Te olete väga vaenulik ja närviline täna, mis viitab sellele, et teil võivad "päevad" olla! Ja nüüd ma tahaksin kodanikuna teada, kuhu te tampoonid viskate? Egas ometi vetsupotti? Tohin ma prügikasti kontrollima tulla?"

Oleks mul ühekordsed kindad kaasas olnud, oleks ilmselt ka mõni junn aknast sisse lennanud. Nüüd tuleb jälle see "kuulsuse, ülbuse ja ebaviisakuse" möla. Loomaomanikud ei tunne endid turvaliselt isegi enam oma "kindlustes" ehk kodudes. Eriti puudutab see neid, kes elavad eramajas või talus. Ikka kellegile ei meeldi koera haukumine! Ikka kellegile ei meeldi su kass! Ja automaatselt võtavad nad õiguse su koduaeda mürki loopida või kiisut tulistada? See kõik on samamoodi keelatud, aga neid huvita! Aga mis siis juhtub kui mürgiapalukese pistab suhu aias mängiv laps? Loomade mürgitamisi pollarid väga ei uuri ja kohtus sai üks tõbras isegi õiguse!? Mõrva puhul läheb aga kõik teisiti. Loomavihkajate tilluke ajumaht sellise võimaluseni ei küündi, et nii võib neist üleöö ka mõrvar saada!

Koeraomanikud reeglina alati vabandavad ja tõmbavad vaikselt tagasi. Ärge tõmmake, sest see planeet pole ainult "inimmaailmanabade" päralt ja teil on täielik õigus võrdväärsena teiste seas liikuda ning pole absoluutselt häbiasi kui te oma päevi teistsuguste elushingede seltsis mööda saadate. Ärge lubage enestega niimoodi käituda ja see, et teil koer, kass või mõni muu loom on, ei tee teist teise-, kolmanda- või neljanda sordi inimesi! 
Te pole midagi valesti teinud ja lajatage täiega vastu - saatke need vingukotid ja "looduse kroonid" pikalt! 

Ma ise elan nii, et püüan võimalikult vähe teistele jalgu jääda. Liikluses peab teed kõigile jätkuma ja mul pole ainueesõigus. Kodus naabritele mõeldes tümakat ei kuula. Koertega jalutan aga hommikul ja lõunal reeglina linnast väljas, et Jummala eest kellegagi ei trehvaks.
Lisaks endal ka rahulikum, sest koeraga käies pead ju kogu ümbrust 360 kraadi pidevalt jälgima. Jube tüütu! 

Metsaski tuleb tegelikult jälgida eelkõige metsloomade pärast, aga ega sealgi rahu saa, sest suurimaks ohuks su enese koerale on püssiga metsloomade sarimõrtsuk, kes ühtäkki loomakaitsjaks hakkab ja su lemmiku kõikidele kehtivatele seadustele vilistades lihtsalt metsloomade kaitse sildi all oma lõbuks maha laseb. Pärast jääb tal õigust ülegi ja koeraomanik taas vabandab: 

"Nojah, mis teha - Muki jooksis ju lahtiselt!"

Õhtuse pissi teen siinsamas, aga lähen ikka kõrvale, et mitte kokku kellegagi puutuda. Siin on oma süüd ka ja mu penid nimelt on üsna kasvatamata metsalised. Võivad tõesti kedagi ehmatada. Varsti on lõuna ja läen uuesti koertega välja. Maja juurest autoni on umbes 25-30 meetrit, aga äkki jään kellegile taas jalgu? Vähendaks vahemaad õige kümne meetrini ja ajaks masina otse ukse ette kõnniteele? Ei-ei, siis jälle jama ja kisa taevani!


Käige kuradile! Jään oma harjumuste juurde ja jätkan tavapärast rutiini. Loodetavasti ei tule mõni "linnaruum-on-inimestele, looma-koht-on-maal-kodanik", kes mu heast peast läbi sõimab. Vahet pole! Sõima raibe! Jookse lehte või telesaatesse nutma ja kituma ka, et Valner on ülbe ja ebaviisaks. Olengi ja jäängi Sinusugustega olema kui sa mind ja mu koeri rahule ei jäta ning meid lambist ründad!

"Kerige per**e! See pole ainult teie maailm vaid minu ja mu koerte oma ka!"