09 märts 2016

Kui sul raha pole, ei saagi ärajooksnud koera enam varjupaigast kätte!



Mu koer rebis end rihmast lahti, jooksis minema ja sattus lõpuks loomade hoiupaika, mille töötajad ei lubanud mind looma isegi vaatama. Nõuti vaid, et maksaksin raha ära," kirjeldab invaliidsuspensionär oma sekeldusi.

24. veebruari varahommikul umbes kella poole kolme ajal läks Anatoli koos oma viiekuuse kutsika Ladaga Kristiine linnaosas jalutama.

"Tal oli pissihäda ja läksime oma tavapärasele jalutustiirule," meenutab Anatoli."Ühel hetkel ta aga ei allunud enam mu käsklustele ja tõmbas end rihma küljest lahti ja jooksis maja nurga taha. Mina tema kannul."



Kuna Anatolil on ammune jalavigastus, siis loomaga sammu pidada ta ei jõudnud.

"Jooksin küll sinna suunda, kuhu ma silmanurgast nägin teda jooksvat, kuid enam teda üles ei leidnud." Mees otsis looma küll üle tunni, kuid tulutult.

"Läksin siis koju. Kell võis olla umbes neli." Magada Anatoli enam ei saanud. Süda oli muret täis. "Pool üheksa helistasin loomade hoiupaika. Rääkisin neile, mis oli juhtunud. Palusin veel, et kui nende juurde mu Lada peaks sattuma, siis ei tasu neil midagi teha, kuna kõik kaitsesüstid on tal tehtud. Kiipi küll pole, kuid see on plaanitud 8. märtsil talle panna."

1f3fkz2g.b4lPärast kõnet otsustas Anatoli veel korra koera otsima minna, kuid tulemusetult. "Tulin siis koju ja hakkasin internetist varjupaikade kuulutusi läbi käima. Ehk keegi võis ta kinni püüda ja sinna viia," räägib Anatoli.

Maksa raha, siis näed koera

Nii jõudis mees otsingutega ka MTÜ Loomade Hoiupaik kodulehele, kuhu oli hommikul oma murega pöördunud. "Sinna oli postitatud Lada pilt. Tundsin rõõmu, et vähemalt on ta elus ja terve."

Seejärel haaras Anatoli telefoni, et uuesti hoiupaika helistada. "Ütlesin neile, et mu Lada on nende juurde sattunud ja tuleksin talle järele. Uurisin, kuidas ma talle järele saan minna."

Hoiupaika jõudes palus Anatoli koera näha. "Ikka selleks, et veenduda, kas tegu on minu koeraga või mitte. Pilt on üks asi, aga reaalsuses teda näha on teine asi."

Selle peale aga olla hoiupaiga juhataja mehele öelnud, et maksku too kõigepealt ära raha koera hooldamise eest. "Mulle öeldi, et talle on pandud kiip, tehti süstimine ja anti ussirohtu ja selle kõige eest tuleb mul tasuda 26 eurot."

Anatoli oli nõutu. "Mul oli rahakoti vahel vaid kümme eurot. Ütlesin siis, et maksan selle kümme eurot kiipimise eest ja ülejäänud summa hiljem."

See variant aga juhatajale ei sobinud. "Nõuti, et maksaksin kogu summa kohe ära, muidu ma oma koera ei näe. Tegin siis ettepaneku, et tasun selle kümme eurot ja ülejäänud summa eest koostagu mulle arve, ja kui ma seda arvet ära ei tasu, siis kaevaku kohtusse."

Sellele vaatamata tuli Anatolil loomade hoiupaigast lahkuda tühjade kätega.

"Ei näinud ma koera ja neile ei sobinud ka minu välja pakutud variandid. Looma seisukohast peaks olema ju oluline, et koer saaks võimalikult ruttu oma koju, et puuris istumine ei tekitaks talle stressi, aga ei. Nemad nõudsid ainult raha," räägib Anatoli.

Kes aitab koera tagasi saada?

Anatoli ei jäänud kodus nõutult ootama, et hoiupaigas teda ootava loomakese hooldustasud üle pea kasvaksid. "Kirjutasin kohe hoiupaika ja hakkasin oma õigusi nõudma. Lisaks sellele kirjutasin ka munitsipaalpolitseile. Mulle tuli appi ka loomakaitsja Heiki Valner, kelle abiga saan oma Ladakese kätte."

Möödunud nädala reede pärastlõunal saigi mees oma looma hoiupaigast kätte.

"Ta on nüüdseks seal olnud kümme päeva ja summa nende päevade eest oli ligi kakssada eurot. Õnneks tuli mulle appi keskkonnaamet, kes tasus minu eest suurema osa. Minul tuli tasuda kakskümmend kuus eurot," räägib Anatoli.

"Ise ma sellist summat poleks ealeski suutnud tasuda. Olen ju pensionär ja igakuinesissetulek on mul sada kolmkümmend eurot."

Samuti on mees nõutu: "Kui ma juba alguses ütlesin neile, et mul pole sellist raha neile tasuda ja nad ei andnud mulle koera tagasi, kuidas siis peaksin jõudma oma väikesest pensionist sellise suure summa tasuda?"

"Huvitav on aga see," jätkab Anatoli, "et varjupaiga juhataja väidab, et ma keeldusin Ladat kaasa võtmast. Ma oleks olnud nõus kogu arve tasuma, aga raha polnud. Kas see siis tõesti tähendab, et inimene, kellel pole raha, tema siis ei saagi oma koera hoiupaigast enam kätte?"

Loomade Hoiupaik: Anatoli käitus agressiivselt

MTÜ Loomade Hoiupaik juhataja Larissa Kozõreva ei jaga Õhtulehele juhtunu kohta kommentaare. Ta saadab vaid kriminaalmenetluse alustamata jätmise teate, milles viitab, et Anatoli oli 26. veebruaril teinud avalduse hoiupaiga suhtes.

Selles seisab: «Anatoli keeldus tasu maksmast, käitus agressiivselt, sõimas, mille tulemusena nad (hoiupaiga töötajad) kutsusid politsei. Sõim jätkus ka politseipatrulli kuuldes, kuid lõpuks Anatoli lahkus.»

Teates on samuti Larissa Kozõreva ütlused politseile, kus naine selgitas, et Anatoli tuli hoiupaika, tuvastas fotode abil, et tegemist on tema koeraga ja keeldus tasumast 26 eurot.

http://www.ohtuleht.ee/721728/kui-sul-raha-pole-ei-saagi-arajooksnud-koera-enam-varjupaigast-katte