14 jaanuar 2019

"Heateod saavad siiski alati karistud!"


"Teen jälle head iga päev, mitte ainult jõulude ajal!", oli mu vaikne lubadus ja sel aastal olen üritanud ka sõna pidada. Eile näiteks aitasin vanainimese üle tänava. Alul ta raip ei tahtnud tulla, aga väänasin memme lumele pikali ja siis kraest tirisin. Mutt oli lõpuks ise ka õnnelik kui taas püsti sai. Alul küll natuke röökis, aga lõpp hea, kõik hea ....

Täna seisan ja vaatan kuidas inimesed järjepanu kukuvad. Ajavad aga end püsti ja siis jälle kukuvad. Ainult osavamad suutsid püsti seista. Mõnede arust nad naersid ja kiljusid. Minu arust olid need aga meeleheitlikud karjed ja nad lausa hüüdsid appi!


Kedagi nagu väga ei huvitanud! Loomulikult oleks võinud kirjutada meediasse, kiruda linnavalitsust ja laiska kojameestki.

"Ei, see pole väärikas! Mina käitun nüüdsest teisiti ning lahendan probleemi ise ära", mõtlesin autot käivitades. Ruttu koju, ämber ja labidas kaasa ning Stromkale liiva järele. Seejärel juba rutuga tagasi vanalinna, et libedamast libedam "kitsaskoht" oma käega likvideerida.

"Peaasi, et keegi pole luid murdnud sel ajal!"

Õnneks polnud. Nüüd juba kukkusin isegi ka. Ai-ai kui valus! Pagan küll! Isegi üks vaene koer käis kummuli ilmsüüta lastest rääkimata!

"Oota kullake! Kohe aitan su püsti, sest sel aastal olen hea inimene!"


Võtsin kühvli ja loopisin liiva laiali kõikjale üle libeda. Kohe korralikult panin, aga minu hämminguks hakkasid inimesed veel rohkem kukkuma. Tõusid püsti ja olid tigedad. Mõned lausa karjusid mu peale ja üks kuldhammastega lubas isegi politsei kohale kutsuda. Seisan kurvalt ämber käes laste liuvälja kõrval ja ei saa essugi aru.

"Mis kuradi laste liuväli? Te meelega tegite sellise koha, kus nad sandiks kukuvad? Ja kui laste väljak, siis miks siin täiskasvanud hulluks lähevad ja lastena käituvad?!"

Mnjah, tänamatud opakad! Vabandused-vabandused! Alati on neil mõni vabandus varuks! Teie aga õppige minu vigadest ja kogemusest:

"Pole vaja head teha ja las aga virelevad! Inimesed raisad on tänamatud! Tee ainult head ja saad kohe sõimata. Aita sant püsti ja kohe ta virutab sulle karguga.

Nüüd ma saan aru küll miks ainult detsembrikuus head tehakse. Läbi aasta ei jõuaks ju seda kirumist ükski normaalne inime kuulata!"