17 juuli 2017

"Gates vajab heade inimeste abi!"

Bill Gatesil on raha jalaga segada ning tema meie abi ei vaja. Küll aga on omadega jännis imearmas Gatesi-nimeline kiisu, kes pärast kõrgelt kukkumist mööda asfalti prantsatas. Kuigi väidetakse, et kassid kukuvad alati pehmelt käppadele, siis Gatesil nii hästi ei läinud ning vigastuste loetelu on karm - esi- ja tagakäpp purud, vaagen tükkideks ........

"Gatesi ravi läheb väga kalliks. Kas loomakaitse liit saab selle enda peale võtta? Teie ju tegelete "võimatute missioonidega!", päris minult Loomade Kiirabi Kliiniku administraator.


"Ei! Suvel annetusi ei tule, sest inimesed puhkavad! Me oleme niigi jännis ja Gatesi arve surub meid täitsa põlvili!", oli kiire vastus.

"Aga tee midagi! See on imearmas ja sõbralik noor kiisu. Ta on ainult ühe aastane. Omanikud tahtsid magama panna kuna raha pole, aga me ei suuda ega taha seda teha."

"Aga ........"

"Tule vaata ta palun üle! Ta on tõesti väga-väga ülitore ja armas!"

"Eks nad kõik ole armsad, aga ....."

"Tuled siis kliinikusse või?"

"Tulen-tulen, aga jõuan hilisõhtul, sest olen praegu Lääne-Virumaal."


Telefonis, ilma looma nägemata on väga lihtne "EI" öelda. Kui oled aga juba loomaga kokku puutunud ja talle pai teinud, siis olukord muutub, sest ta poeb sulle hinge. Sa mõistad ta valu ja piinu. Sa adud ta ühtainust soovi:

"Laske mul elada! Tehke mind terveks!"

Nii läks ka Gatesiga. Astusin puuri juurde ja seal ta lamas. Keeras end ringi ja vaatas üle pea minu poole. Süda tõmbas krampi:

"Oi tal võib valus olla! vaene kiisu!"

Oi kuidas tahaks aidata! Eestimaa Loomakaitse Liit on võtnud tõesti enda peale sellised ilmvõimatud missioonid, mis oleksid lõppenud kindla surmaga. Retriiver Brayan, krantsineiu Vespa, kassid Sillamäe Silja ja Laagri Otto. Mäletate? Küllap vast ikka, sest kõik nad olid kindlad "kabelimatsud" oma üliraskete vigastustega.

Headus aga võitis! Elu võitis, sest inimesed tahtsid nii ja annetasid nende raviks. Praegu elavad kõik need loomad armastavates peredes hoopis teistsugust elu kui varem - Vespa Piret'i , Sillamäe Silja Pille Toome ja Otto Läänemaal Ande Arula juures. Brayan on aga ..... Pagan, neid loomi on nii palju läbi käinud, et ma ei mäletagi praegu laksust kuhu tema kolis, aga hea põli on temalgi.

Kuidas läheb aga Gatesiga? Ma vihkan seda "loomajumala" staatust, sest praegu sõltub Gatesi elunatuke minu jah või ei sõnast. Tema lamab seal puuris vaikselt valusid taludes ja ei tea sellest midagi. Ma vihkan seda rolli tõesti!

Aga väljakutsed mulle meeldivad ja loodan, et inimesed tulevad kaasa ja toetavad Gatesi ravi ning tema õigust elule. Jah, mõistus ütleb, et pole mõtet! Süda ütleb aga, et elu eest tasub alati võidelda ja kamba peale see summa kokku lüüa polegi teab mis suur koorem.

"See on mõttetu inimene! See on mõttetu ettevõtmine! Mõttetu on mingi kiisu pärast ulguda!", on üsna levinud ütlused. Mina arvan aga teisiti - ei ole olemas mõttetuid inimesi, loomi, tegevusi ega asju ning maailma kõige mõttetuim lause ongi seesamune millegi või kellegi mõttetuks kuulutamine. Alati ja kõigel on mõte!

Helistasin õhtul ka Kertu Jukkum'ile.

"Siin on küll abi vaja. See on kulukas megaettevõtmine."

"Ikka teeme. Vähemalt proovime, sest me juba oleme sellised segased, aga kahel organisatsioonil ei tasu korraga välja tulla kampaaniaga."

"Seda muidugi ja asi on ikka nii, et kui "Nurru ometi" teeb, siis loomakaitse liit toetab ja vastupidi."

"Aga las liit võtab selle enda peale, sest ma olen ise alles Lätis, aga me toetame seda ettevõtmist nagu saame ja suudame."

Võtangi nüüd tohutu riski ja ütlen oma "JAH" sõna Gatesi ees ootavatele operatsioonidele. Ütlen "JAH" selle kassi elule! Loodetavasti ei vii ma Loomakaitse liitu pankrotti. Loodetavasti te mõistate mind ja toetate seda otsust ning mul ei tule kahetseda.

Eestimaa Loomakaitse Liit ootab annetusi oma kontodele:

EE742200221052074915 (Swedbank)
EE441010220252652225 (SEB)

Selgitusse palume märkida "Gatesi ravi toetuseks"

Seda imearmast kiisut saate toetada ka meie annetusnumbritele helistades:

9000 777 (kõne hind 5 eurot) ja 9000 888 (kõne hind 10 eurot)

Unustage viivuks puhkused ja suvegrill-chill ning tehkem üheskoos üks järjekordne imetegu! Mina tänan! Siiralt ja kogu südamest!