29 aprill 2016

Eestlast Veenusele saata on lihtsam kui Tallinna varjupaigast kassisaada!

Kumb on raskem, kas eestlaste päris oma kosmoseprogramm või Tallinna Loomade Hoiupaigast ühe kassi päästmine? Eksivad need kes arvasid, et kassi saamine on kökimöki, sest Mudavere Matsi Veenusele saatmine oleks tegelikult päriselus kordades lihtsam.
13115413_10153427237227041_1560964479_nKirjutasin selle kuu alul ühest kassiloost ja Krimisaade lubas ka sellest juttu teha. Kuna aja- ja ruumipuudus sunnib alati kärpima, siis pole kunagi teada palju rahva ette üldse jõuab. Sestap jagan siin kassisõber Ave soovil kogu kadalippu, milleks peate valmis olema, kui sealt varjukast looma tahate kunagi võtta.

„Tere. Kirjutasite 6.aprillil oma seinal postituse ühest Tallinna hoiupaiga kassist, kelle konto kustutati kodulehelt ja kass surnud... Kas oleksite valmis avalikustama tõelise loo sellest? Kass surnud, meie pere aga siiani leinas sellest kaotusest“
Loomulikult panen kirja üles ja kes viitsivad, lugege aga lõpuni:
Nägin Loomade Hoiupaik kodulehel (pets.ee) ühte väga armsat ja sümpaatset halli kassi, kellele soovisin kodu pakkuda. Kass oli emane, u 1 aasta vanune ning karantiin pidi kodulehe andmetel läbi saama 06.04.2016. Helistasin 3.nda aprilli õhtul u kella 16.00 ajal hoiupaiga telefonile ja tundsin huvi kassi vastu. Kohe mainiti telefoni teel mulle ära, et tal on veel mõned päevad jäänud olla karantiinis.
Uurisin ka kiisukese iseloomu kohta. Vastati, et ega ta nüüd kõige sõbralikum ei ole, et ei saa kohe sülle võtta. Minu arvamus selle kohta oli, et ega stressis kassilt ei saagi ju kohe sõbralikust ja usaldust oodata. Püüdsin hoiupaigaga ka kokkuleppele jõuda, et kui 6.ndal aprillil saab karantiini aeg läbi, et siis kohe hommikul sõidan kassile järgi. Selle peale vastati, et 6. ndal peab arst kassi tervise üle vaatama ja tehakse ka Fiv/Felv testid. Et juhul kui testide vastused on positiivsed, et siis on jamasti ja ei saa seda kassi koju anda hoiupaigast. Ning testi ei saavat ennem teha, kui see karantiini aeg läbi saab 6.ndal. Tundsin ka huvi et kui kaua testi vastustega aega läheb. Selle peale otsustas varjupaiga töötaja panna kirja minu kontaktid ja proovida juba 4.nda aprilli hommikul näidata kassi arstile ja lasta uurida kassi tervist.
13128738_10153427244737041_443198132_o
Olin nõus ise kasvõi juba 4.ndal aprillil kassile järgi sõitma Pärnust Tallinnasse, kui oleks hoiupaigaga saavutanud kokkuleppe! Selle peale vastati, et seda usutakse jah, aga nad ei tohiks nii väga varem kassi välja anda. Kõne lõpus lubati, et esmaspäeva hommikul (04.04.2016) lastakse kass arstil üle vaadata ja siis u kella 11 paiku võetakse minuga tel. teel ühendust ja siis vaatame täpsemalt.

Pühapäeva õhtul suhtles ka minu ema ühe varjupaiga töötajaga Facebooki sõnumite teel. Tuli välja, et see oli olnud samainimene, kes vastas minu kõnele. Varjupaiga töötaja rääkis, et oli käinud üleval kassi korraks vaatamas. Kass olla istunud kõige kõrgema aknalaua peal ja ligi talle ei pääsenud. Pidavat tunduma suht metsik kass. Ema uuris, et ehk õnnestub mul kassile paariks karantiini päevaks kasvõi hoiukodu pakkuda ja siis hiljem ta omale ametlikult võtta. Või ehk on võimalus siiski esmaspäeval peale arsti uuringuid kass kätte saada. Taaskord lubati, et arst vaatab kassi üle ja siis pidi edasi vaatama. Otsuse, et kas saab varem anda, pidi tegema Lara. Kui kass on metsik, siis olevat raskusi sellega. Mu ema käest ka uuriti, et kas mul on veel kodus mõni kass ja kas loom vaktsineeritud. Et kui on ka teisi kasse kodus ja kui hoiupaiga kassi Fiv-Felv test on positiivne, siis ei saavat nad kuidagi kassi mulle anda. Vestlus lõppes lubadusega lasta kass järgmisel hommikul üle vaadata hoiupaiga arsti poolt ja et helistatakse mulle.
Esmaspäeval kirjutas sama hoiupaiga töötaja mu emale, et kahjuks on siiski testi vastused positiivsed, ja veel vägagi tugevalt (kuidas saab test näidata nõrka või tugevat haigust?). Ema püüdis ikkagi olukorda pehmendada väitega, et ka fiv positiivsed kassid elavad edukalt ju 10+ aastat. Kuid töötaja vastus oli ikka see, et kahjuks ei saa nad väljastada haiget kassi, kuna mul on kodus ka teine kass. Ema kirjutas töötajale ka seda, et ma olen nõus võtma ka haige kassi omal vastutusel. Ning lisas, et ehk on võimalik teha Fiv-Felv kordustest tütre nähes, mille olin valmis ise kinni maksma. Selle peale vastati, et "Ei saa. Larissa Kozõreva (Loomade Hoiupaik juhataja) ei luba päris kindlasti". Ema veel küsis, et miks ei saa ja mis kassist edasi saab. Kuid sellele enam vastust ei tulnud.... Ema teavitas ka mind olukorrast ning ma palusin tema abi kassi päästmisel. Ema konsulteeris antud teemal juristiga. Jurist soovitas murega pöörduda Hellika Landsmanni (Tallinna Keskkonnaameti heakorra ja jäätmehoolde osakonna peaspetsialist, kes kogub kaebusi MTÜ Loomade Hoiupaik kohta) poole ning paluda väljastada minu nimel palve kassi väljastamiseks MTÜ Loomade Hoiupaigast. Saatsin vastava murekirja koos sooviga Hellika Landsmannile.
Teisipäeva, 05.04.2016 hommikul saabus mulle vastus H.Landsmannilt koos palvega väljastada kass minu nimele ja minu riisikol. Olin valmis loobuma kassi haigusega seotud pretensioonidest hoiupaiga vastu, kuna mind teavitati kassi haigusest (fiv-positiivne), ning olin teadlik selle haigusega kaasnevatest riskidest ja ohtudest. Eelmainitud pretensioonidest loobumise valmidus oli kirjas ka H.Landsmanni koostatud kassi väljastamise palves.
Samal hommikul otsustasime koos elukaaslasega, et tema teeb hoiupaika kõne ja uurib sama kassi kohta nagu uus huviline. Elukaaslane helistas hoiupaika kell 10.20 ja tundis huvi, et milline on hoiupaigast looma väljastamise kord. Vastati, et oodatakse karantiiniaja lõpuni vana omaniku välja ilmumist. Ja alles peale karantiini lõppu väljastatakse loomi, kui nad on terved. Küsimusele, et millal siis uuesti peaks helistama, vastati et homme, kuid see kass pidavat olema halvas olukorras. Kass tundvat ennast halvasti, olevat Fiv-Felv positiivne, ehk siis ta ei olevat eriti nagu tervise juures. Kõne lõpetati kiirelt ning paluti tagasi helistada peale karantiini aja lõppu.
Teavitasin oma elukaaslase telefonivestlusest hoiupaigaga ka H.Landsmanni. Lisaks mainis H.Landsmann, et kassi andmetesse on just ilmunud info nagu kass põeks parvoviirust!!! Andsin oma nõusoleku, et kui suudetakse kass hoiupaigast kätte saada ning toimetada koheselt loomaarsti juurde, et olen siis valmis tasuma kõik ravikulud. H.Landsmann lubas minna hoiupaika asja uurima ning hoida ka mind kursis olukorraga.
Kella 11 ajal oli kassi pildiga ankeet ikka veel hoiupaiga lehel olemas. Kella 12.15 avastas mu ema aga , et kass on hoiupaiga lehelt kadunud. Teavitasin sellest H. Landsmanni. Umbes kell 12.30 ajal sain H.Landsmannilt kõne, et kass on väidetavalt surnud (aruannete järgi olevat kassi surmakuupäevaks märgitud 03.04.2016!) ja utiliseeritud. Kuidas on võimalik, et 5.ndal kuupäeval oli kass ikka veel jutu järgi elus kuid siiski väidetavalt halva enesetundega Fiv-positiivsuse tõttu? Ja samas on aruannetes kirjas et kass suri 03.04.2016?
Kui kaks inimest (mina ja mu elukaaslane) helistasid hoiupaika, siis öeldi et kass on Fiv-positiivne (arst olevat ju varjupaiga töötaja väidete kohaselt kontrollinud kassi tervist 04.04.2016 hommikul) kuid parvoviiruse kohta ei mainitud sõnagi!? Miks ei olnud hoiupaik nõus väljastama kassi mulle kui uuele omanikule? Mis oleks öeldud vanale omanikule, kui ta oleks viimasel karantiini päeval välja ilmunud??
Vastavalt Loomakaitseseadus §5 võib hulkuva looma magama panna ainult siis, kui ta vana omanik välja ei ilmu ja talle uut omanikku ei ole. Antud juhul oli loomal tahtja ju olemas ja välja andmisest keeldumine ei olnud seadustega kooskõlas. Seadus ei too välja, et looma välja andmisest tahtjale võiks keelduda, kui loom on haige või metsik. Olin ju nõus kassi võtma fiv-positiivse diagnoosiga ning oma rahadega ja omal riisikol terveks ravima ka parvoviirusest! Minu enda kodus olev kass oli vaktsineeritud 2016.aasta jaanuari keskel ja hoiupaiga kass ei oleks minu kassile parvoviiruse nakkust edasi andnud. Ja kui tõesti suri kass ära juba 03.04.2016, siis miks oli 05.04.2016 hoiupaiga kodulehel ikka veel üleva info kassi kohta? Miks ei teavitatud huvilisi et kass on juba mitu päeva surnud???
Nagu isegi näete siis väga palju õigustatud küsimusi, millistele enamasti ei suvatseta isegi vastata. Tahate ikka veel kassi? Sõitke parem kuule – selle raketivärgi ehitamine on palju lihtsam!