11 juuli 2019

"Hea uudis! Viljandi Lucky koliski Järvamaale!"

"Uhh vedas täiega! See lamba näksimine oleks küll äärepealt väga viletsalt lõppenud!", ohkab Lucky-nimeline koerake oma uues kodus.

"Õnnelik" on see kutsa ka selles mõttes, et uus kodu kohe nii kiiresti leidus. Meil on praegu hunnikus koeri, nii noori kui vanu, üks armsam kui teine, aga ei taha neid mitte kui keegi.

"Milleks neid siis päästa kui nad nii-nii-nii üle on?", parastab skeptik ja tal võib omamoodi õiguski olla. Õnneks meie gäng nii ei mõtle ja üleliigseid loomi pole olemas! Neile on vaja vaid aega anda ja küll see omainime ükspäev ka välja ilmub.



Kristel hakkas sõitma Mulgi- ja Erko Lääne-Virumaalt, et uus koht ja uued omanikud üle vaadata. Ärge pange pahaks, aga oma silm on kuningas ja seda ängi ei jõuaks saja aastaga ka ära seedida kui mõni meie hoolealune peaks elama viletsat elukest.

Lõpp hea, kõik hea! Järvakatele meeldis Lucky väga ja ka kuts tundis end uues kohas väga koduselt. Tema endine pere on muidugist kurb ja õnnetu:

"Tere, ma tahtsin Teid südamest tänada, et aitasite Lucky elu päästa! Täna oli minu elu üks hirmsamatest hommikutest, olin šokis ja hirmul, segaduses, tundsin ennast süüdi nagu oleksin ise lambaid ja kanu murdmas käinud....

Ma süüdistan ennast, et olen halb kasvataja, aga samas olid nad alati ilusti aias. Seekord kavaldasid luku lahti. Mul on hing nii haige, aga varem või hiljem oleks see jälle juhtunud. Kogu küla on me perel seljas - sul on tapjakoerad, sul on tapjakoerad! Ma poleks iial oma koertest seda uskunud, sest nad on meil olnud ikka täielikud lemmikloomad ja hellikud!

Mul polnud aimugi teisest võimalusest, mida Teie ettevõtmiste kaudu on võimalik teha. Leida uus kodu ja seeläbi päästa elusid. Olen teile väga tänulik ja kas ma saaksin Teie tegemisi ka omalt poolt toetada?"


Vat selline õpetlik lugu, aga elus võibki kõike alati juhtuda. Me tahame loomi kontrollida. aga ärgem endid nüüd väga üle ka hinnakem. Pole me need kõige targemad midagi ja ikka juhtub! Võibolla homme just sinul?

Lammastest on ikka kahju! Kahju, et koerad nad maha murdsid. Kahju ka siis kui peremees neil ise kõrid läbi lõikab! Mul on väga kahju, et need asjad on siin ilmas nii säätud, aga sinna ei saa ma midagi parata ......