31 jaanuar 2024

Ostia Antica

Mida teeb üks korralik loomapäästja antiikse Rooma sadamalinnas? Loomulikult pühendab end kassidele, silitab neid ja uurib egas keegi pole liiga teinud. Ühega, peatse noore emmega sain eriti hästi läbi - küll ta püherdas ja tahtis pai kõhu peale saada. Seda ma vana loomade ämmaemand mõistagi ka tegin. Kes ei tea, siis kodus iga viimane kui loom on arvanud heaks mu voodisse poegida.

Pakkusin neile isegi, et võtan kaasa, aga kuuldes, et olen Eestist, saatsid pikalt ja tegid kohe minekut. Tänamatud, aga pole neil siin Itaalias häda midagi. Tänaval on neid vähe näha, aga inimesed hoolivad ja sellist kassipõlgust nagu kodumaal siin ei näe.

Nagu aru saate pole me Roomast kaugemale jõudnuki. Loodus ja ajalugu panevad mul ikka käed värisema ja siin on mida kaeda. Laps sai täna kommipoodi ja tegin endale siis sünnaks just sellise kingituse nagu hing ihaldas. Oi ma turnisin ja möllasin nii, et nahk märg ja jalad löid tuld välja. Hommikul tundus nagu jahe ja jätsin pikad püksid ja kingad jalga ning viskasin fliisigi selga. Suur viga!

Oli ikka vägev kogemus ja täiesti hämmastav kuidas juba 7.sajandil e.m.a ehitada suudeti selliseid maju. Praegu muidigi varemed, aga hästi säilinud. Eks taolistes kohtas on vaja ettekujutusvõimet ja veidikenegi lapsemeelsust, millest mul üldse puudu ei tule.
Väga äge oli käia samadel tänavatel ja kujutada muistseid inimesi seal toimetamas. Või istuda pingil, millel istusid inimesed mitmeid tuhandeid aastaid tagasi. Katsuda sama kivi, mida mõni mees 5000 aastat tagasi tahus ja müüri ladus. Tänavakividel sooned ammustest vankriratastest, millega eluks vajalikku kohale toodi. Võrratu!

Pilet lubab veel mõnda kohta külastada ja see kehtib 7 päeva. Seega on järgmised paar-kolm päeva huvitavalt sisustatud ja Napoli, Sitsiilia, Pompei ja Vesuuv peavad veel ootama.
Ahjaa, varsti saan üleilma kuulsaks, sest tegin viimase kümnendi kõige vägevama arheoloogilise avastuse. Ja nimelt leidsin kivide vahelt üsna räsitud välimusega ühe eurosi mündi. Ilmselge tõestus, et antiik-Roomas olid eurod juba ammu-ammu käibel. Kohalik teadlaskond oli mu leiust vaimustuses. Lubati lehte lugugi teha.

PS! Mädapunn tulgu sellele nina otsa, kes julgeb väita, et mõni turist pillas maha!

Rohkem inffi: 
https://et.wikipedia.org/wiki/Ostia_Antica