05 september 2020

"Vaata ja veendu ise! Žoriku skulptuur on päris elutruu"

"Püsime graafikus ja võid välja hõigata küll, et 4.oktoobril, ülemaailmsel loomade päeval saab rahvas Žoriku kuju avamisele tulla", on skulptor Kain Rezin optimistlik.

Igaks juhuks veel ei kuuluta, sest kõik on võimalik alates punavägede sissetungist kuni maavärinani välja. Skulptuur ise hakkab aga juba looma ja kui eelmine kord näitasin suvalist koerakuju, et te proportsioonidest aimu saaksite, siis sedapuhku saan näidata juba seda loomingut, mis Arsenali-keskuse esist ühel heal päeval ehtima hakkab.

"Žorik, mis Žorik! Hea töö!", olin igati rahul.

"Ma voolin ja timmin järgmisel nädalal edasi. Hakkas raskuse all kokku vajuma ja panin esimestesse käppadesse raudvardad sisse. See tuleb aga ringi teha, sest Žorikul on "o-jalad", mitte tikksirged modelli omad ja järelikult on vaja need veidi kõveramad teha", viib Kain mind edasistesse plaanidega kurssi.

"Mul on veel üks idee. Kas oleks võimalik Žoriku jalge ette ka üks kiisu mahutada? Päriselus talle kassid väga meeldisid ning pärast oma vennakese hukku ta lausa elas ja magaski koos nendega? 

Nii oleks see skulptuur pühendatud kaude kõikidele koduta loomadele, kes inimese maailmakorralduses üle jäävad ja eluõigust ei oma. Las ta olla siis ka kivisse raiutud koos oma hea sõbraga, seltsis segasem kah!"

"Siis tuleb natuke ringi teha, aga see on võimalik. Lisaks annab kass ka Žoriku jalgadele "tugevust" juurde. Mul on mõned kassikujud juba täitsa valmis ja kui neist ühe välja valid, siis ei läheks projekt ka kallimaks. Tule ma näitan sulle"

Ei luba täna, et kiisu kindlasti tuleb, aga see mõte meeldib mulle aina enam ja enam - armas ja soe kuidagi. Laias laastus olen Kuivajõel asuva Skulptuurikoja meeste töö ja loominguga paksult rahul ning oma südamesopis loodan, et see meeldib teilegi.