07 oktoober 2011

Üks vana teema ka vahele

Juba jupp aega tagasi potsas meie postkasti kiri, mille osas meie ametkonnad midagi teha ei suutnud. Paraku loomakaitsel puudub ka vägi kiirelt seadusi muuta ning kontrollorganeid tegutsema sundida. Inimese mure jäi meile aga meelde ja tahaks tehtud ülekohtu siis vähemalt siingi avaldada.  Toimunu kohaks oli Põlvamaa Mikitamäe vald. Kiri ise siis selline:

"16.06.2010 õhtul kella kuue paiku olin aiamaa peal ja oli ka minu uus pereliige "sokk". Väga ilusate sarvedega ja üldse armas taltsas loomake. Käesoleva aasta septembris oleks saanud kolm aastat. Meie rääkimine või üksteisele arusaadavaks tegemine oli minu poolt kaks käteplaksu ja soku poolt mökk, mökk. Nii me kokku kasvasimegi ja sõbraks saime. Ta oli väga taltsas ja suureks rõõmuks mulle. Kuna Jaanipäev oli tulemas siis tahtsin temast pilti teha koos väikeste lastega ja iseendaga. Kuid mõrtsukad, neid ei saa teisiti nimetada, lasid minu lemmiku maha, kui ma aiamaa pealt läksin talle leiba tooma. Meil oln aiamaa otsas suur kuuse hekk ja eks nad varitsesid, millal ma aiamaalt ära lähen. Sain mõne sammu astuda kui kuulsin selja taga pauku. Nad hirmutasid soku vagude pealt ära ja lasid ta maha. Olen mõelnud, et aga kui mina oleks pihta saanud, olin ju ka aiamaal. Nüüd vaatan iga päev automaatselt metsa poole aga ei tule enam minu sokukest. Sõnadesse seda piina, mida ma tunnen, panna ei saa. Politsei käis ka kohal ja ma käisin ise ka Põlvas aga seal öeldi, et sellega nemad ei tegele, tegeleb Keskkonnainspektsioon. Ja sealt lubati kohale tulla aga ei kedagi. Isegi nende laskjate nimesid ei tahetud öelda. Olen rääkinud vallavanemale ja veel mõnele, et see sokk oli minule ja teistele rõõmuks. No kus on meie kord ja kust saavad meie inimesed õigust ja abi kui jahimehed tulevad aiamaale loomi küttima? Ma ei saa sellest südamevalust üle. Soovin, et nad saaksid vastava karistuse. Meie kandis ongi nii, et kui on mingi tähtpäev, siis paugud käivad. Palun aidake! Niisugust seadust ju ometi ei ole, et teise aiamaa peal lemmikloom, mis sest et metsloom, maha lastakse!"
Vat sellised lood siis Põlvamaal ja kui teie aeda peaks äkitselt peaks mõni kits elama kolima, siis oodake aga jahimehi ..........